nedjelja, 3. travnja 2016.

Dobio sam opomenu

Hvalim se na današnjoj kavici kako sam dobio opomenu zbog kršenja autorskih prava na YouTube. Naime negdje davno kad se slavila 50 godina kutinskih izviđača objavio sam video zapis pjesme "Bila mama Kukunka, Kukunka, bio tata Tarantan, Tarantan, imali su maloga Juju...". U pjesmi malog Juju pojede krokodil, pa onda traži vola pečenog da ga vrati itd. Pjesma se pjevala godinama uz logorsku vatru i bilo mi je nekako prihvatljivo da je objavim uz ostale video zapise o kutinskim izviđačima. Godinama sam mislio da je pjesma nešto kao "narodna", međutim ona ima svog autora. Skinuo sam je sa YouTuba i objavio, i sada je vjerojatno autor (ili zastupnik) tražio da se ukloni sa mog profila i dobio sam Prvu opomenu zbog kršenja autorskih prava. Usput me šalju u školu "Zaštite autorskih prava" i prijete ukidanjem svih mojih video zapisa. Pretpostavljam da je to sve u skladu s zakonskim propisima i ne bunim se nego samo obavještavam prijatelje da se čuvaju jer nema opravdanja "nisam znao". Mislim si da mi ta pjesma osim sentimentalnoga sjećanja na ugodne trenutke provedene uz izviđačke logorske vatre (makar ponekad nisu gorjele, kao na primjer na logorovanjima uz more) baš nije nešto za čim ću žaliti. Ali pogledam na tom video servisu i pod tim nazivom postoji nekoliko objava iste pjesme, kao na primjer na slijedećem linku https://www.youtube.com/watch?v=tH6_n1TRr64 i nikome ništa. Zašto ste uvažena gospođo (Mirjana Šuster) baš mene uzeli na zub (krokodilov). 

Baš danas pričamo o našem djetinjstvu: Svi smo bili iz siromašnih porodica i osim igre i roditeljske ljubavi sve drugo nam je bilo jad i bijeda. Za igru smo imali veliki prostor na kraju sela Ilova i bezbroj domišljatosti i raznovrsnosti u igri. Blizina rijeke Ilove omogućila nam je tijekom ljeta kupanje i ostale aktivnosti u vodi. I onda smo odrastali i kretali u život, učili  jesti vilicom i nožem, vezanju kravate i sl. Ima stvari koje nismo nikad dobro naučili na pr. plesati, no međutim ne možeš imati sve što želiš, nešto mora ostali i za drugi život, ma gdje god bio.  Šezdesetih godina prošlog stoljeća kad su se kutinska djeca počela okupljati u izviđačkoj organizaciji nije bilo puno izbora za aktivnosti u slobodno vrijeme. Izviđači su djeci pružili avanturu u prirodi, mogućnost putovanja u daleke krajeve i zemlje, druženje uz logorske vatre uz program kojeg su sami pripremili i izvodili. I draga gospođo ne zamjerite im što su pjevali "Bila mama Kukunka, Kukunka..." jer izbor pjesama nije bio baš velik. 


I na kraju legendarna ekipa kutinskih izviđača na Republičkom orijentacijskom natjecanju u okolici Pule 1964. godine (još su dva živa).  



Nema komentara:

Objavi komentar