utorak, 4. srpnja 2017.

Gori vatra

Prepričavam danas prijateljima na jutarnjoj kavici događaj iz prethodnog dana. Naime negdje iza 20 sati u centru našeg sela pojavio se gusti crni dim. Nije to bio običan dim od nekog spaljivanja granja ili trave, već ozbiljan zagušujući dim koji zaustavlja dah. Odmah zovem našeg glavnom vatrogasca i objašnjavam mu da nešto gori i gadno dimi. Pita on, gdje gori? Pa negdje iza tvog vatrogasnog doma. Izvini, kaže on, to je i tvoj vatrogasni doma, ti si predsjednik Nadzornog odbora. Ispravljam se da sam samo htio upozoriti na veliku opasnost, no on mi odgovori da i tako ne može pomoći jer nije u Husainu, neka zovem 112.

I tako ja zovem 112, javi mi se dežurni i ja onako uzbuđeno govorim, U CENTRU HUSAINA POJAVIO SE VELIKI DIM, NEŠTO GORI. Nakon par sekundi on mi odgovara: I što bi ja tu sada trebao poduzeti.  BAŠ NIŠTA, odgovorih i prekinem vezu. Dobro da mi nije rekao da li tražim da on ide gasiti.
Uglavnom nakon nekih pola sata dim je nošen sjevercem otišao na jug, zrak je opet bio čist. I kada malo bolje razmislim što bi bilo da se aktiviralo profesionalne vatrogasce, pa naše lokalne, bilo bi tu hrpa vatrogasaca, dok strnište koje je za sada nepoznati zapalio i tako je već izgorjelo i na sreću nije se zapalio Vatrogasni dom.
Ali, što bi bilo da je bilo suprotno. Pitam se što znače one obavijesti postavljene po selu da je u
ljetnim mjesecima zabranjeno paliti vatru na otvorenome. Toga se ionako izgleda nitko ne drži, jer je pred deset dana isto tako gorjelo u susjednoj Batini, i tada mi je naš šef vatrogasaca odgovorio da to nije njegov (naš) teritorij nego susjednog DVD-a.
Osim toga upozoravam da nije ekološki paliti svako svoju vatru  jer ionako u zimskim mjesecima zagađujemo našu atmosferu grijanjem kuća fosilnim (drvenim) gorivima. Ne postoji svijest o tome. Nitko nema onaj koristan stroj koji sve to usitnjava i vraća prirodi. 
Moja rodbina se upravo vratila iz posjeta Kanadi. Puni su hvale za ono što su vidjeli. I sada kada naš susjed cijeli dan (i nedjelju i svetak) pili drva, oni mi govore kako to nisu vidjeli u Torontu i okolici. Naravno kad se tamo svi griju na plin. A plin i gorivo za automobile bezobrazno jeftino.

I tako čekam ovog ljeta kada će opet netko zapaliti vatru na otvorenom pa da zovem 193, to je broj županijskih vatrogasaca i samo oni su nadležni da podignu naše profesionalce. Ne znam hoće li me suseljani nakon toga nazvati TUŽIBABA.  

Nema komentara:

Objavi komentar